این صفحه ، آنچنان از ارزش محتوایی بالایی برخورداره که همین الان پیشنهاد میکنم این صفحه رو توی مرورگرتون بوکمارک Bookmark کنید!
هدف اصلی ما ، آموزش رایگان سئو خواهد بود که شامل همه چیزه و توی این صفحه قراره از ابتدای مسیر سئو ، همراه شما باشیم تا بدون مشکل بتونید سئو رو یاد بگیرید.
مراحل آموزش سئو سایت بصورت اصولی چطوریه؟
خب معمولاً برای کسب تجربه و آموزش سئو سایت، علاوه بر چیزی که آموزش میبینید، باید تمرین رو هم در کنارش تجربه کنید.
این عکس رو ببینید تا بریم برای توضیحاتی که در مبحث آموزش سئو بهش نیاز دارید:
تو دنیای امروز با توجه به گسترش اینترنت همهی کسب و کارها بسمت الکترونیکی شدن، قدم برداشتند. صاحبین برندها برای اینکه از بازار داغ و پر رقابت تکنولوژی در کسب و کار عقب نمونن تصمیم گرفتند برای مطرح شدن برند خود از سایت استفاده کنند. اینجا بود که مسئلهی طراحی سایت و آموزش سئو سایت مهم شد.
امروزه صاحبین مشاغل در جهان از این موضوع آگاهند که سایت بدون سئو هیچ آیندهای نداره و باید قید درآمد بالا را زد. به همین دلیل اکثر افراد در جهان علاقهمند به آموزش سئو هستند.
توجه به این موضوع سبب شده تا شغل کارشناس سئو از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار باشد و جزء پردرآمدترین مشاغل جهان محسوب شود. همین امر موجب شده طیف گستردهای به سمت، مبحث آموزش سئو روی بیاورند. اگه شما هم به مبحث آموزش سئو علاقهمندید تا انتهای این مقاله با همراه باشید.
سئو چیست؟
خب اول از همه در آموزش سئو سایت میریم سراغ اینکه سئو چیه و چه تاثیری در حرفه و کسب و کار شما داره؟
واژه seo سئو مخفف شده(Search Engine Optimization) به معنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو و کاربران است. کاربرد سئو در اینه که باعث میشه تا یک سایت روی کلمه کلیدی مورد نظرتون در نتایج جستجوی گوگل بالا بیاد.
در واقع زمانی که کاربر اون کلمه رو سرچ میکنه، سایت شما که سئو شده به کاربر نمایش داده میشه. بهینهسازی به سایت شما کمک میکنه تا جایگاه بهتر و بالاتری در نتایج serp گوگل کسب کنه از اینرو آموزش سئو مهم و ضروریست.
پیش نیازهای سئو
قبل از آموزش سئو احتیاج به یادگیری یکسری پیش نیازها دارید، این پیش نیازها چیه؟ الان براتون میگم:
دانش کامپیوتر
این ممکنه بدیهی به نظر برسه، اما هنوز خیلی از مردم دانش کامپیوتری کمی دارند و دانش کامپیوتری از موارد ضروری قبل از آموزش سئو میباشد. منظور از حداقل دانش کامپیوتری موارد زیر است:
- مشاهده ویژگیهای یک برنامه
- حذف نصب یک برنامه
- استفاده از ویرایشگرهای متن
- آشنایی با مرورگرهای وب
در آموزش سئو آشنایی با مرورگرها ضروری است و شامل آیتمهای زیر میشود:
- مدیریت برگههای مرورگر
- بررسی تفاوت مرورگرهایی چون فایرفاکس / کروم / سافاری و …
- افزونهها
کار با موبایل
در مبحث آموزش سئو، شما باید اطلاعات زيادی در مورد اندروید، آیفون و همچنين اصول اولیه آنها داشته باشيد. چرا دانستن این موضوع مهم است؟ چون چیزی در حدود یک دوم از ترافیک اینترنت این روزها ناشی از سرچ با تلفن همراه است.
پس اول از همه مهم این است که بدانیم مردم چطور با وب در تلفنهای همراه ارتباط برقرار میکنند.
- وضوحهای مختلف در دستگاههای مختلف (صفحه نمایش بزرگ iPad در مقابل یک اندروید کوچک)
- مرورگرهای وب موبایل برنامه Google Now
- سیری و گوگل ویس
- وب در مقابل موبایل
- نحوهی عکس گرفتن و اشتراک آن در شبکههای اجتماعی
دانش HTML
در آموزش سئو سایت حداقل باید بتوانید HTML را بخوانید، اما در حالت ایدهآل، باید بتوانید HTML را از ابتدا بنویسید و ویرایش کنید.
- برچسبهای پررنگ، ایتالیک و زیر خط
- برچسبهای h1 تا h6
- عنوان و متا تگها، اصلیترین راهنماهای سئو داخلی هستند.
- استفاده از برچسب “a” (هر آنچه موجب پیوند صفحات و سایتها به هم میشود.)
- تگ div
- تگهای “p” و “br”.
- شما باید بتوانید یک قطعه HTML بنویسید و آن را بخوانید. حداقل باید بدانید که چطور جستجویش کنید.
- تجربه CSS و جاوا اسکریپت
CSS یک نوع زبان برنامهنویسی است که HTML رو سبک و زیبا میکند. برای آموزش سئو نیازی نیست در CSS متخصص باشید، اما توصیه میشود موارد زیر را یاد بگیرید:
- کلاسها
- شناسنامهها
- نحو اساسی
هنگامی که کلاسها، شناسهها و نحو اولیه را یاد گرفتید، هر چیز دیگری را که در مبحث آموزش سئو نیاز است را میتوانید جستجو کنید. در جاوا اسکریپت، توصیه میشود حداقل اینکه چه زمانی از جاوا اسکریپت در یک سند استفاده کنید و نحوه فراخوانی JS را بدانید.
دانش لینوکس
رباتهای گوگل تمام روز را صرف خزیدن در سرورهای لینوکس میکنند، پس بهتر است نکاتی را در مورد لینوکس بیاموزید:
- نحوه خواندن گزارش سرور
- نحوه مشاهده فایلها در لینوکس
- نحوه ویرایش فایلها در لینوکس
- نحوه ورود به سرور از طریق SSH
- نحوه جابجایی فایلها در لینوکس
ویرایش اولیه تصویر
اگر به دنبال ویرایش وب سایتها هستید و نیاز به تغییر اندازه یک تصویر و مواردی مثل این دارید، دانستن فوتوشاپ امری ضروری است. داشتن دانش کمی از فتوشاپ در مبحث آموزش سئو به موارد کوچکی مانند زیر به شما کمک میکند:
- ویرایش یک لوگو
- تغییر رنگ در پس زمینه تصویر
- ویرایشهای کوچک عکاسی
- ساختن یک تصویر ویژه برای وبلاگ
اهمیت و کاربرد آموزش سئو
رقابت در حوزه تجارت الکترونیک روز به روز درحال گسترش است. وبگردی و حجم اطلاعاتی که از این طریق در اختیار کاربر قرار میگیره باعث شده تا تعداد زیادی از مردم مخاطب فضای الکترونیکی باشند به همین دلیل شما برای دیده شدن در عرصههای پر رقابت نیاز دارید تا در نتایج اولیه گوگل دیده شوید.
دقیقاً همینجاست که کاربرد سئو و آموزش سئو پر اهمیت میشود! آموزش سئو همون راهکاریه که باعث بهتر و بیشتر دیده شدن سایتتون میشه. کاربردهای سئو بسیار گسترده است به همین دلیل آموزش سئو هم به صرف زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد که در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم:

مفاهیم اولیه سئو
برای شروع دوره آموزش سئو رایگان ، شما به یک معلم نیاز خواهید داشت، مقاله آموزش سئو همان معلمی است که قرار است کمکتان کند و راه را نشانتان دهد!
در واقع شما با پیاده سازی تکنیکهای سئو موجب میشوید تا گوگل سایت شما را شناسایی کند، حتی حیطه کاری و حوزه فعالیتتان را بشناسد و طبق آن رتبه شما را در گوگل مشخص کند. برای اینکه اصول و مفاهیم اولیه سئو را بهتر بفهمید و یاد بگیرید با استفاده از مقاله آموزش سئو، ابتدا باید اصطلاحات اولیه را بدانید!
انواع سئو
یکی از مباحث مهم در بخش آموزش سئو شناخت گونههای مختلف سئو است. سئو انواع مختلفی دارد که در دسته بندی مفاهیم اولیه سئو قرار میگیرند. به صورت عمومی، سئو به سه دسته عمده تقسیم میشود که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.
سئو داخلی (On-page SEO)
به بهینهسازی محتوا و تمام عواملی که در بروز تغییرات داخل صفحات سایت دخیل هستند سئو داخلی میگویند. در سئو داخلی با کدهای html همه چیز تحت کنترل شماست.
سئو داخلی، شامل تمام عواملی است که در داخل صفحه یا سایت قرار میگیرند و بر رتبه سایت در موتورهای جستجو تاثیر میگذارند. مثلاً عنوان صفحات، متا تگها، کلمات کلیدی و …
در ادامه به تعدادی ازعناصر سئو داخلی اشاره میکنیم که در بهینهسازی صفحات داخلی سایت بسیار موثر هستند.
- عنوان صفحه (Title tag)
یک عنوان کوتاه و توصیفی برای صفحه است که در عنوان پنجره مرورگر نشان داده میشود و باید شامل کلمات کلیدی اصلی صفحه باشد.
- متا تگ (Meta description)
توضیحاتی در مورد محتوای صفحه است که در نتایج جستجو نشان داده میشود. باید خلاصه ای از محتوا را به خوبی توصیف کند و کلمات کلیدی را شامل شود.
- آدرس صفحه (URL structure)
آدرس صفحه باید به صورت خلاصه و بدون فاصله باشد و شامل کلمات کلیدی اصلی صفحه باشد.
- هدر صفحه (Header tags)
هدر صفحه شامل عنوان بزرگ و زیرعنوانهای صفحه است. باید به درستی استفاده شود تا به بهبود سئو صفحه بپردازد.
- محتوا
محتوای صفحه باید به درستی ساخته شده باشد تا به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو بپردازد. باید شامل کلمات کلیدی و با کیفیت باشد.
سئو خارجی (Off-page SEO)
شامل عواملی است که خارج از سایت قرار میگیرند و تاثیر بر رتبه سایت در موتورهای جستجو دارند. مثلاً داشتن لینکهای خارجی، سئو شبکههای اجتماعی و …
سئو خارجی به تمامی فعالیتهایی اشاره میکند که خارج از وب سایت شما برای بهبود رتبه و بیشتر دیده شدن آن در نتایج جستجوی موتورها به انجام میشود. این فعالیتها میتوانند شامل باشد:
- ساخت لینک
این به دریافت لینکهای با کیفیت از سایتهای معتبر دیگر که وب سایت شما را معرفی میکنند اشاره میکند. موتورهای جستجو لینکهای با کیفیت را به عنوان نشانهای از اعتبار و روئیت سایت در نظر میگیرند.
- شبکههای اجتماعی
استفاده از شبکههای اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا و بهبود بازدید سایت در نظر جستجو میباشد. شما میتوانید از طریق پیام رسانهای داخلی یا خارجی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و… سایت و کسبوکار خود را معرفی کنید، تا هم با افزایش کلیک سایت مواجه شوید و هم فروش و درامد خود را افزایش دهید.
- برچسبها و توضیحات تصویر
بخش توضیحات تصویر و برچسبها در سایت شما میتواند باعث رشد صعودی بازدید سایت در نتایج جستجو شود. شما با استفاده از برچسب در صفحات و توضیحات تصویر میتوانید در ساختار کلمات صفحات سایت ارتباط ایجاد کرده و با استفاده از توضیحات تصویر میتوانید به گوگل توضیح دهید که تصویر، مرتبط با چه موضوعی است. همین توضیح تصویر سبب نمایش بیشتر تصویر سایت شما در نتایج مرتبط با عکس میشود.
سئو تکنیکال
به مجموعه اقداماتی که برای بهینهسازی فنی و داخل کدهای سایت انجام میشود و باعث افزایش سرعت سایت میشود سئو تکنیکال گفته میشود.
به عنوان مثال بهینه سازی فنی شامل بهینهسازی کدهای htm, css وjava افزایش سرعت سایت، تنظیمات صفحات سایت و محل قرارگیری آنها اشاره کرد. لازم به ذکر است بدانید سئو تکنیکال از ابتدای طراحی سایت شروع میشود و تا پایان آن با اضافه کردن محصول، مقاله، سرویس و… ادامه پیدا میکند.
تکنیک های انجام سئو
در ابتدای تولد گوگل، بسیاری از سایتهایی که کلمات کلیدی پرتکراری استفاده میکردند رتبه بسیار خوبی در گوگل کسب میکردند اما با پیشرفت علم و تکنولوژی رباتهای گوگل افزایش تعداد کلمات کلیدی را دلیلی برای بالا آمدن آن صفحه در رتبههای برتر گوگل محسوب نمیکردند. برای اینکه رتبه خوبی در صفحات گوگل کسب کنید نیاز است که با تکنیکهای سئو سایت آشنا شوید در ادامه با سه تکنیک سئو به روش کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری آشنا خواهید شد.
سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید درواقع به روشی میگویند که خود گوگل آن را تعیین کرده است و شما را طبق الگوریتم های گوگل پیش میبرد. این روش از سوی گوگل مورد تایید است و شما را در زمان معین به هدفتان میرساند.
در اکثر منابع موجود هنگام آموزش سئو، به سئو به روش کلاه سفید و مطابق قوانین گوگل اشاره میشود.
سئو کلاه سیاه
بسیاری از افراد هستند که به جای استفاده از روشهای صحیح و اصولی برای رتبه گرفتن در گوگل سعی میکنند از یکسری روشهای میانبر که آنها را زودتر به مقصد میرسانند استفاده کنند.
درواقع این افراد قصد فریب گوگل را دارند و ممکن است که در کوتاه مدت به نتیجه برسند اما دیر یا زود گوگل متوجه تقلب آنها میشود. در مفاهیم اولیه سئو به این عمل سئو کلاه سیاه میگویند.
سئو کلاه سیاه در مبحث آموزش سئو تدریس نمیشود و جز موارد غیر قانونی بشمار میرود. 🙂
سئو کلاه خاکستری
سئو به روش کلاه خاکستری شامل روش ها و تکنیکهایی است که اگر از آنها استفاده کنید و گوگل متوجه شود شما جریمه خواهید شد، اما اگر از این تکنیکها حرفهای ها استفاده کنند و روش استفاده را بدانند برایشان موثر خواهد بود. در واقع به نوعی استفاده از این نوع تکنیک به میزان ریسکپذیری شما بستگی دارد.
این چند مورد تنها بخشی از انواع سئو میباشد و تنها بخش بسیار کوچکی از مفاهیم اولیه سئو هستند.
در ادامه موضوع کاربردی آموزش سئو سایت میخواهیم به دیگر بخشهای مفاهیم اولیه سئو بپردازیم.
کلمات کلیدی و اهمیت آن در آموزش سئو
مبحث کلمه کلیدی در آموزش سئو جزء مباحث و مفاهیم اولیه میباشد که بسیار کاربردی و حائز اهمیت است. کلمات کلیدی درواقع آن کلماتی هستند که توسط کاربر در موتورهای جستجو سرچ میشوند و گوگل نتایج مرتبط با این کلمات را به کاربر نشان میدهد.
پس باید برای کلمه کلیدی که پیشبینی میکنید توسط کاربر سرچ میشود محتوا بنویسید تا گوگل هنگام جستجوی آن کلمه محتوای شما را در نتایج جستجو به کاربر نشان دهد.
اهمیت کلمات کلیدی در آموزش سئو
مبحث کلمات کلیدی در آموزش سئو سایت ضروری بشمار میرود، چرا که آنها منعکس کننده عبارات جستجویی هستند که مخاطبین هدف شما، ممکن است برای پیدا کردن محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند.
اگر به خاطر استفاده از کلمات کلیدی نباشد، افراد کمی از کسب و کار، نام دامنه، محصولات و یا خدماتی که ارائه میدهید اطلاع پیدا میکنند. کلمات کلیدی به افراد اجازه میدهد تا وب سایت شما را بر اساس نتایج جستجو پیدا کنند، بدون اینکه قبلاً درباره شما چیزی شنیده باشند.
انواع کلمات کلیدی
البته کلمات کلیدی بر اساس معیارهای گوناگون به انواع متفاوتی تقسیم میشوند. یکی از راههای ارزیابی و انتخاب کلمات کلیدی، طول آنهاست. سه نوع کلمه کلیدی براساس بلندی و کوتاهی وجود دارد:
- کلمات کلیدی کوتاه
- کلمات کلیدی میانی
- کلمات کلیدی بلند
بک لینکها و اهمیت آن در آموزش سئو
بک لینکها جزئی از مفاهیم اولیه سئو هستند که در مبحث آموزش سئو به آن بصورت اساسی میپردازیم.
به لینکهای ورودی به وبسایت شما که از طریق سایتهای دیگر ارسال میشوند بک لینک میگویند. از طریق این بک لینکها که به به آنها لینکهای خارجی هم گفته میشود کاربران از طریق یک صفحه به سایت شما هدایت میشوند.
انواع بک لینک ها
- Follow: این لینکها راهنمای موتورهای جستجو به صفحات وب سایت شما هستند. این لینکها راهنمای موتورهای جستجو به صفحاتی که میخواهید ارزیابی شوند هستند.
- Do_follow: هنگامی که یک لینک پیوند به صفحه سایت اضافه شود این لینک Do_follow میباشد. در این شرایط موتورهای بهینه سازی گوگل این لینکها و این صفحات را شناسایی میکنند. استفاده از لینکهای Do_follow بر روند سئو سایت تاثیر میگذارد.
- No_follow: بسیاری از لینکها از پسوند نوفالو استفاده میکنند که در این شرایط برای شما مشخص میشود که این لینک نوفالو میباشد.
۵ دلیل اصلی استفاده از لینکهای نوفالو: هشدار دادن به گوگل برای لینکهای خریداری شده، جلوگیری از مشاهدهی همهی لینکهای موجود در سایت، جلوگیری از comment link spam
پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با مبحث سئو به صفحه سئو تاک در وبیرو (WEBIRO) مراجعه کنید.
تکنیک های حرفهای سئو و اهمیت یادگیری آن در آموزش سئو
خدمات سئو متشکل شده از تکنیکهای مختلفی است که یکسری از این تکنیکها ساده و یکسری از تکنیکها حرفهای هستند. برای دانستن این تکنیکها باید تجربه و دانش لازم را از طریق آموزش سئو کسب نمایید.
تکنیکهای حرفهای سئو بسیار گسترده است و برخی از سئوکاران هم تکنیکهای مخصوص خودشان را دارند اما ما در آموزش سئو سایت برخی از تکنیکهای رایج که در سئو استفاده میشود را توضیح میدهیم.
بهینه سازی سرعت سایت: مهمترین هدف از طراحی یک سایت ارائه خدمات به مشتریان آن حوزه میباشد. هنگامی که کاربری در موتورهای جستجو به دنبال محصول و محتوای مورد نیاز خود میگردد، بسیار اهمیت دارد که سایت شما با سرعت بالا به مخاطب نمایش داده شود. کاربران معمولاً در وب سایتهایی که زمان نمایش آنها طول بکشد، نمیمانند. سرعت سایت جزء موارد اساسی در آموزش سئو است.
تمرکز بر روی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی و همچنین مدل محتوای متنی شما در سئو سایتتان بسیار اهمیت دارد. در مقالات آموزش سئو بطور جامع به این مبحث رسیدگی شده است. بنابراین همیشه باید یکسری مسائل را در نوشتن محتوای متنی رعایت کنید، مثلا:
- بر روی مطالب مفید و موردنیاز مخاطب تمرکز کنید. در واقع محتوایی بنویسید که به درد مخاطب بخورد.
- حداقل 60 کاراکتر برای عنوان محتوای خودتون داشته باشید.
- از کلمههای مترادف و هممعنی استفاده کنید.
- از کلمه کلیدی در ابتدای محتوا حتماً استفاده کنید. سعی کنید جزو 100 کلمه اول شما باشد.
- از URLهای کوتاه استفاده کنید.
- از پسوندها و پیشوندهایی مثل بهترین، باکیفیتترین و امثالهم استفاده کنید.
- استفاده از محتوای تصویری در کنار محتوای متنی: سعی کنید از ویدیو یا عکس برای محتواتون استفاده کنید.
لینکسازی خلاقانه: دیگر مورد مهم در آموزش سئو، لینک سازی است. در مبحث لینکسازی باید نهایت دقت را داشته باشید، چون ممکن است با استفاده از لینکهای ناسالم و اسپم به سایتتان آسیب برسانید. استفاده از لینکهایی که مفید و سالم و به صورت خلاقانه ساخته شدهاند به پیشرفت سایت شما کمک بسیاری میکند.
استفاده از سرچ کنسول: سرچ کنسول یکی از ابزارهای مهم گوگل به شمار میرود و در مبحث آموزش سئو از این ابزار استفاده میشود. کار این ابزار این است که به شما گزارشهای دقیق بدهد. یادگیری استفاده از این ابزار به شما در پیشبرد اهدافتان بسیار کمک میکند.
به روز بودن: مورد مهم در آموزش سئو دانستن زمانهای بروزرسانی محتوا است. باید محتواهای قدیمی خود را مدام به روز کنید تا در بین محتواهایتان، محتوای منسوخ و قدیمی به مخاطب ارائه ندهید.
بهینهسازی انکرتکست: انکرتکست معیاری است برای گوگل که توسط آن موضوع و کلمات کلیدی یک صفحه مشخص میشود. علت اینکه شما باید انکرتکست را بهینهسازی کنید این است که الگوریتمهای گوگل روزبهروز هوشمندتر میشوند و شما اگر نکات و قوانین لازم را رعایت نکنید جریمه میشوید. در مقالات آموزش سئو به این مبحث پرداختیم.
بکلینکهای با کیفیت بسازید: بک لینکها برای رتبهبندی سایت بسیار معتبر است. شما میبایست برای سایتتان بکلینکهای باکیفیت بسازید. برای پیدا کردن منابع مناسب در جهت ساخت بک لینکها جستجو کنید. یکی دیگر از موارد مهم در آموزش سئو یادگیری بکلینک ساختن است.
تا این قسمت از آموزش سئو به توضیح یکسری از تکنیکهای سئو پرداختیم. اگر شما قصد دارید تا تمام تکنیکهای حرفهای سئو را یاد بگیرید پیشنهاد میکنیم ابتدا اصول اولیه از آموزش سئو را بیاموزید و بعد از آن میتوانید به سراغ تکنیکهای حرفهای سئو بروید.
بهترین راه یادگیری تکنیکها و آموزش سئو، کسب تجربه و کارکردن کنار یک سئو کار با تجربه و حرفهای میباشد.
چطور یک سئوکار موفق شویم؟
دانش سئو دانشی است که مدام درحال تغییر است. دلیل این گسترش و تغییر مداوم، الگوریتمها و قوانینی است که گوگل مدام در حال بروزرسانی آنهاست. پس متخصص شدن در علم سئو نیاز به زمان طولانی، آزمون و خطا و بهروز بودن دارد.
اگر مایلید تا خصوصیات یک متخصص سئو رو بدونید، شما را به خوندن ادامه مقاله آموزش سئو دعوت میکنم.
متخصص سئو
متخصص سئو کسیه که با بهینهسازی سایت شما کاری میکنه تا صفحه وبسایتتون در نتایج اولیه گوگل دیده بشه. متخصص سئو درواقع با استفاده از دانش و تکنیکهای سئو این عمل رو انجام میده. پس یک متخصص یا کارشناس سئو در وهله اول باید دانش لازم را کسب کنه. به همین دلیل ابتدا به آموزش سئو میپردازد.
دومین چیزی که بسیار مهم است برنامهریزی و صبر است. شما برای اینکه بتوانید در سئو فعالیت کنید باید ابتدا طبق برنامهریزی پیشبروید و بدانید آموزش سئو نیازمند فردی صبور است. بخشی از عواملی که رعایت آنها شما را به یک کارشناس حرفهای سئو نزدیک میکند:
- طراحی یک وبسایت استاندارد
- آشنایی با عملکردهای موتورهای جستجو
- آشنایی با کلیدهای اصلی کسب رتبه
- کسب تخصص در بخشهای اصلی سئو (سئو داخلی، سئو خارجی، سئو فنی و محتوای سایت)
- یادگیری و تحقیق مداوم و پیوسته
- یادگیری قالبهای طراحی سایت مثل ورد پرس
- کار با Google Analytics و Google Search Console
- یادگیری تکنیکهای لینکسازی
- یادگیری سئو تکنیکال
- انجام کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل و کسب مهارت در حوزهی فناوری
- شرکت در کنفرانسها و همایشهای سئو و دیجیتال مارکتینگ
- یادگیری طراحی و مدیریت وب
- گذراندن دوره کارآموزی در کنار متخصصان این حوزه و کسب تجربه
- چک کردن مداوم نتیجه کارهایتان
در مبحث آموزش سئو متخصص شدن به عوامل بسیاری بستگی دارد که بخشی از این موارد را عنوان کردیم. دانش سئو و سئو کار شدن بی اندازه نیاز به صبر و اشتیاق فراوان دارد پس شما قبل از اینکه شروع به یادگیری و کار کنید از خودتان بپرسید که آیا اشتیاق و علاقه لازم را دارید؟ اگر نتوانید صبر لازم و اشتیاق را در خود بپرورانید موفق نخواهید بود.
وظایف متخصص سئو
- در مقاله آموزش سئو سایت اولین و مشخصترین وظیفه یک سئوکار بهینه سازی محتوای صفحه میباشد. متخصص سئو، محتوا را متناسب با الگوریتمهای گوگل طراحی میکند. وظیفه بعدی یک کارشناس سئو تحقیق و اجرای صحیح قوانین برای گوگل است.
- آگاهی از الگوریتمهای گوگل
- ایدهپردازی و خلاقیت در زمینه تولید محتوا
- مسلط به ابزارهای سئو
- تسلط به ابزارهای تجزیه و تحلیل
- آپدیت بودن فرد در زمینهی سئو و بهروزرسانی دانش، طبق تکنیکهای استاندارد.
- شناسایی و تحلیل سایت رقبای خود در حوزهی مورد نظر
- بررسی بکلینکها، انجام تحقیقات و بررسی کلمات کلیدی
این مشخصهها که در مبحث آموزش سئو مطرح شد از جمله وظایف یک متخصص سئو است که مدام باید به آنها توجه کند و مدنظر قرار دهد تا در سئو سایت دچار مشکل نشود. انجام خدمات سئو جزو کارهایی است که بسیار زمانبر است. همینطور نیاز به برنامهریزی دقیق و چک کردن مداوم دارد .
پس کسی که قصد دارد به یک متخصص سئو تبدیل شود باید تمام موارد را رعایت کند و دانشهایی که در این زمینه به آن نیاز دارد را هر روز بیشتر تقویت کند.
6 ابزار پرکاربرد سئو سایت
استفاده از ابزار در هر کاری میتواند به ما در انجام بهتر آن کار کمک کند. در مبحث سئو نیز استفاده از ابزارهای سئو در بهبود عملکرد سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر بسزایی دارد. ابزار سئو برنامه یا سایتهایی هستند که از طریق آنها میتوان سایت را از تمام لحاظ و جوانب مورد بررسی قرار داد و نکات ضعف و قوت آنها را پیدا کرد.
با استفاده از ابزارهای سئو شما میتوانید سایت خود و سایت رقیبانتان را مورد بررسی قرار دهید و نقاط قوت و ضعف آنها را بدست بیاورید. مطمئن باشید استفاده از ابزارهای سئو در رتبهگیری بهتر سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهند بود.
برای استفاده از ابزارهای سئو شما حتماً باید دانش کافی در خصوص سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را داشته باشید تا بتوانید اطلاعات داده شده توسط ابزارهای سئو را تجزیه و تحلیل کنید. در صورتی که این دانش اطلاعات کافی را ندارید توصیه میکنیم حتما از سئوکاران وبیرو (WEBIRO) که بسیار حرفهای و با تجربه هستند راهنمایی بگیرید.
هر ابزار سئو سایت در گوگل مختص به انجام یک تحلیل بر روی سایت شما میباشد. مثلاً یک سایت یا یک برنامه برای تحلیل کلمات کلیدی، دیگری برای تحلیل لینکها و یک سایت یا برنامه برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف سایت شما است.
استفاده از ابزارهای گوگل برای رتبهگیری صفحات سایت شما به تنهایی کافی نیست. شما باید علاوه بر استفاده از ابزارهای سئو سایت با داشتن تحلیل مناسب از کلمات کلیدی، بک لینکها، لینکسازیهای داخلی و… در تمامی قسمتهای سایتتان، رقبای خود را کنار بزنید و جزو رتبههای برتر گوگل در کلمه کلیدی مدنظرتان باشید. در ادامه شما را با 6 تبزار مهم در سئو که هر سئوکار موفق باید به آن مسلط باشد را معرفی خواهیم کرد.
- گوگل سرچ کنسول
گوگل سرچ کنسول یک ابزار رایگان شرکت گوگل است که از طریق آن میتوانید رتبه تمامی صفحات سایت خود را در نتایج گوگل بررسی کنید و در کلمه کلیدیهایی که سایتتان در آن رتبه گرفته است را ببینید یا از طریق آن میتوانید ببینید کاربران از طریق چه کلمه کلیدی وارد سایت شما میشوند. گوگل سرچ کنسول یکی از اصلیترین سایتهایی است که سئوکاران از آن استفاده میکنند تا از طریق آن رتبه سایت را در صفحات گوگل مشاهده کنند و یا آماری همچون تعداد کلیکهای انجام شده در هر روز، هفته یا ماه را بررسی کنند.
- Ahrefs
Ahrefs یکی از سادهترین و در عین حال پرکاربردترین ابزارهای سئو میباشد که با کمک این سایت شما میتوانید لینکهای خارجی سایت خود یا سایر رقبای خود را بررسی کنید و اطلاعات مفیدی در خصوص هر لینک به دست بیاورید.
از طریق سایت ahrefs شما میتوانید اعتبار هر سایتی که به سایت شما لینک داده و یا سایتی که به سایت رقبای شما لینک داده است را پیدا کنید و میزان تغییر و تحولات لینکها را مورد بررسی قرار دهید.
- گوگل ادز
با استفاده از ابزار گوگل ادز شما میتوانید بهترین و مناسبترین کلمات کلیدی را برای هر صفحه از سایت خود پیدا کنید این ابزار میتواند بهترین و پر سرچترین کلمات کلیدی مرتبط به صفحه مورد نظر سایت شما را پیدا کند و در اختیار شما قرار دهد. با استفاده از این ابزار میتوانید ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید. ابزارهای keywoard tools نیز این خدمت را ارائه میدهند شما با وارد کردن کلمه کلیدی مد نظر خود در این سایت میتوانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط یا پرکلیک در این زمینه را دریافت کنید تا از آنها در محتوای سایت خود استفاده کنید.
- گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یکی دیگر از ابزارهای معرفی شده توسط شرکت گوگل میباشد از طریق این سایت شما میتوانید اطلاعات دقیق از رفتار کامل کاربران را در اختیار داشته باشید و بدانید هر کاربر بعد از ورود به سایت شما چه روندی را دنبال کرده است.
گوگل آنالیتیکس میتواند به شما اطلاعات دقیق در خصوص زمان ورود کاربران، میزان زمانی که در سایت شما سپری کردند، میزان زمانی که صرف بررسی صفحات مختلف در سایت شما کردهاند، دستگاهی که از طریق آن به سایت شما دسترسی پیدا کردهاند و چندین اطلاعات تحلیلی دیگر را به دست بیاورید.
- یوآست سئو
یوآست سئو یکی از ابزارهای مورد علاقه سئوکار به خصوص در سایتهای وردپرسی است. این ابزار کاربرپسند در انجام و ارائه تکنیکهای سئو بسیار به شما کمک خواهد کرد. تمرکز بیشتر این ابزار بر روی محتوای تولید شده است. با استفاده از یوآست سئو شما میتوانید تراکم و تعداد کلمات کلیدی، میزان چگالی کلمات، بررسی استفاده از متا تگها، استفاده از alt تصاویر و سایر مشخصات سئو داخلی محتوای سایت را بررسی کنید. رنک مسک نیز یک ابزار همانند یوآست سئو است که میتوانید این خدمات را از این ابزاز نیز دریافت کنید.
- MOZ
ابزار ماز به یک ابزار فوق العاده پیشرفته در انجام سئو سایت میباشد. با استفاده از این ابزار بسیاری از جنبههای تحلیلی سایت مورد بررسی قرار میگیرد. از ویژگی این ابزار میتوان به بررسی کلمات کلیدی، بررسی صحت تمامی صفحات سایت شما، بررسی لینکها، بررسی تعداد کلیکهای انجام شده برای هر کلمه کلیدی، بررسی تعداد بازدیدهای هر صفحه، نرخ کلیک کلمات، بررسی رتبه سایت در کلمات کلیدی و… اشاره کرد.
طراحی سایت سئو شده با وبیرو (WEBIRO)
اگر شما قبل از طراحی سایت به فکر سئو آن هستید، بسیار زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کردهاید. وبیرو (WEBIRO) با طراحی سایتهای حرفهای تمامی اصول سئو تکنیکال را رعایت کرده است. البته هزینه طراحی سایت با توجه به نظر کارفرما و میزان نیازهای او بسیار متفاوت است. همچنین با استفاده از تکنیکهای مختلف در طراحی سایت روشهای مختلف طراحی زیاد این هزینه به تناسب آن تغییر پیدا میکند. به طور مثال هزینه طراحی سایت وردپرسی متفاوت از هزینه طراحی سایت خبری یا طراحی سایت شخصی است. برای کسب اطلاعات در خصوص نرخ و ریز هزینههای طراحی سایت با مشاورین وبیرو (WEBIRO) در تماس باشید.
کلام نهایی
در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا اطلاعات جامعی در خصوص سئو، ویژگی، تکنیکهای سئو وابزارهای آن ارائه دهیم. به شما پیشنهاد میکنیم در صورت نداشتن اطلاعات و دانش کافی در خصوص سوء این کار را بر عهده متخصصین سئو کار حرفهای وبیرو (WEBIRO) بگذارید. سئوکاران حرفهای وبیرو (WEBIRO) با داشتن تجربه بسیار بالا میتوانند با استفاده از تکنیکهای مختلف سئوی سایت شما را در کوتاهترین زمان و با نازلترین قیمت به رتبههای برتر گوگل برسانند. سئوکاران وبیرو (WEBIRO) با تحلیل سئو سایت شما پیشنهادات مختلفی را با هزینههای مختلف به شما ارائه میکنند تا بهترین نتیجه را برای سایت خود به ارمغان بیاورید.
مقالات آموزشی سئو سایت
[seo_posts]