در این مقاله قصد داریم تا شما را با چگونگی طراحی سایت آرایشگاهی و نکات موثر در موفقیت پروژه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.
امور مربوط به زیبایی از مشاغل پردرآمد جهانی محسوب میشود و مخاطبان گستردهای را در برمیگیرد. بنابراین رقابت در این عرصه بسیار زیاد است.
اینکه شما یک کسب و کار کوچک داشته باشید و یا یک سالن آرایشگاهی بزرگ و مجهز داشته باشید برای موفقیت نیازمند انتخاب شدن از طرف مشتریان و ارتباط منظم با آنها هستید. درست همین نقطه است که اهمیت نقش اینترنت پر رنگ جلوه میکند.
طراحی سایت آرایشگاهی
اهمیت طراحی سایت آرایشگاهی
در دنیای امروز جایگاه اینترنت و تاثیر آن در زندگی بشر بر کسی پوشیده نیست. امروزه اکثر افراد ترجیح میدهند نیازهای خود را در اینترنت جستجو کنند و همانجا رقبا را آنالیز و بهترین گزینه را انتخاب کنند و در نهایت پروسه خرید را به پایان برسانند.
اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید پیشنهاد میکنیم برای عقب نماندن از رقبا همین امروز اقدام به راهاندازی وبسایت برای حرفه خود کنید.
خیلی از صاحبین کسب و کار با تفکر هزینههایی که طراحی سایت دارد از اقدام به راهاندازی آن پشیمان میشوند، اما با یک برنامهریزی دقیق و اصولی میتوانید هزینهها را تا حد زیادی کاهش دهید.
در ابتدای مسیر میباید بطور دقیق اهدافتان از طراحی سایت را مشخص کنید و همچنین مشتریان هدف خود را شناسایی و درک درستی از نیازهای خود و کاربرانتان داشته باشید.
هزینهای که در این پروسه پرداخت میکنید کاملاً منطقی و مقرون بصرفه است. زیرا با توجه به موارد گفته شده درآمد و اعتباری که از طریق دنیای دیجیتال کسب میکنید بسیار چشمگیر است.
برای اینکه این اتفاق به بهترین نحو برایتان رقم بخورد و برندتان از طرف افراد بیشتری دیده و انتخاب شود، ضروریست تا طراحی وبسایت خود را به افراد حرفهای بسپارید.
هدف طراحی سایت آرایشگاهی
وبسایت شما قدرتمندترین ابزار برای بازاریابی برندتان محسوب میشود. همانطور که گفته شد ابتدا هدف خود از داشتن وبسایت و خواستههایتان را مشخص کنید. بر فرض مثال در طراحی سایت آرایشگاهی هدف میتواند:
فروش محصولات آرایشی بهداشتی بصورت آنلاین
نمایش برند کاریتان به افراد بیشتری در جهت افزایش تعداد مشتریان بالقوه و کسب اعتبار از این طریق
نمایش خمات سالن آرایشگاهی
نوبتدهی بصورت آنلاین
ایجاد راه ارتباطی با کاربران از طریق آدرس و شماره تماس
دریافت اطلاعات شخصی کاربران در جهت اهداف بازاریابی
ویا ترکیبی از همهی اینها باشد. اهداف و خواستههای خود را تعیین کنید و به یک شرکت طراحی سایت معتبر مراجعه کنید.
مزایای طراحی سایت آرایشگاهی
امروزه طراحی وبسایت امری حیای برای همه مشاعل محسوب میشود و حرفهایترین روش برای حضور در دنیای دیجیتال است. از مزایای طراحی سایت آرایشگاهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
موثرترین شیوه بازاریابی و نمایش برندتان به کاربران است.
از وبسایت خود میتوانید جهت اطلاع رسانی تغییرات ساعات کار، انجام تبلیغات و… استفاده کنید.
مشتریان میتوانند بصورت آنلاین و نه تلفنی نوبت بگیرند و اینگونه در زمان مشتری و استخدام نیروی کار صرفهجویی میشود.
طراحی سایت آرایشگاهی به شما این امکان را میدهد که محدودیت زمانی نداشته باشید و افراد میتوانند 24 ساعت شبانهروز با شما در ارتباط باشند.
با طراحی سایت آرایشگاهی دیگر محدود به یک مکان جغرافیایی نیستید و افرادی از سراسر منطقه شما را میبینند؛ بنابراین تعداد مشتریان افزایش مییابد.
از وب سایت میتوانید برای معرفی دیگر شبکههای اجتماعی خود نیز استفاده کنید. به این ترتیب که اخرین مطالب و لینک شبکه را در وبسایت به اشتراک بگذارید.
نکات مهم در طراحی سایت آرایشگاهی
فاکتورهای مختلفی وجود دارند تا یک سایت را به نسخهی عالی از دیگر وبسایتها تبدیل کند. ما در ادامه مقاله شما را با برخی از آنان آشنا خواهیم کرد:
گرافیک و رنگبندی
مقالات و اطلاعات زیادی درمورد روانشناسی رنگها وجود دارد که بسیار جذاب است. اگر ترکیب رنگها را به درستی رعایت کنید موجب شناخته شدن و منحصر بفرد بودن برندتان میشود.
بر فرض مثال: مک دونالد در برند خود از ترکیب رنگ قرمز و زرد استفاده کرده است. این ترکیب رنگ موجب تحریک گرسنگی در افراد میشود. همچنین همهی ما وقتی نام مک دونالد را میشنویم این ترکیب رنگ در ذهنمان نقش میبندد.
برخورداری از دانش ترکیب رنگها در طراحی سایت آرایشگاهی بسیار مهم است. البته تنها رنگها نیستند که باعث پیشرفت یک پروژه میشوند بلکه استفاده درست از این فاکتور در کنار مابقی استراتژیهای طراحی سایت آرایشگاهی است که منجر به موفقیت خواهد شد
چیدمان
چینشهای مختلفی برای طراحی سایت آرایشگاهی وجود دارد. مانند چینش L یا چینش پازلی و … که به ظاهر سایت جلوه میبخشد؛ اما اصول که در چیدمان طراحی سایت آرایشگاهی مهم میباشد این است که تمامی المانهایی که کاربران به آن احتیاج دارند در جلوی چشمشان قرار دهید و دسترسی آسان و بدون پیچیدگی برایشان فراهم کنید.
چیدمان در طراحی سایت آرایشگاهی باید به گونهای باشد تا هر قشری با هر سطح علمی بتواند با آن کار کند. چینش دکمهها بصورتی که کاربر سریع به خواستهاش هدایت شود، حس رضایتمندی در او ایجاد خواهد کرد. این حس رضایتمندی موجب میشود تا کاربر بارها و بارها از وبسایت شما دیدن و از آن خرید کند.
تایپوگرافی
تایپوگرافی نوع فونت انتخابی طراح است که در وبسایت غالب میباشد و شامل تغییر ارتفاع خط و هسته است. هزاران فونت وجود دارد گزینه انتخابی شما میبایست با دیگر جنبههای گرافیکی وبسایتتان همخوانی داشته باشد.
نوع فونتی که برای طراحی سایت آرایشگاهی بکار میبرید بیانگر حال و هوای وبسایت شما است.
تولید محتوا
با توجه به خدمات قابل ارائه در طراحی سایت آرایشگاهی میتوانید تولید محتوا انجام دهید. تولید محتوا میتواند بصورت متنی، عکس، ویدئو و یا پادکست باشد.
تولید محتوای متنی: در این قسمت کلمات کلیدی را انتخاب میکنید و درخواست تولید محتوا در وبسایت را میدهید. این کلمات کلیدی شامل کلمات و عباراتی هستند که رقبایتان روی آن در نتایج گوگل در رتبههای نخست دیده میشوند.
در طراحی سایت آرایشگاهی این کلمات میتواند شامل: سالن زیبایی، کراتین مو و… باشد. تولید محتوای متنی امری تخصصی است و میباید بصورت ارگانیک، جذاب با رعائت اصول نگارشی نوشته شود.
تولید محتوای تصویری: تصاویر قدرت بیان هزاران کلمه را در زمان کمتری دارند پس از قدرت انتقال مفهوم از طریق تصاویر غافل نشوید. یکی از نکات مهم در طراحی سایت آرایشگاهی این است که گالری از عکسها بصورت ارگانیک (از گوگل کپی نکنید)، کم حجم، شامل عبارات کلیدی و منحصر به برند خود را داشته باشید.
تولید محتوای ویدئویی: در طراحی سایت آرایشگاهی بخشی را به آرشیو ویدئوها اختصاص دهید. ویدئوهای 30 الی 90 ثانیهای که شامل معرفی وبسایت و خدمات آرایشگاهی میباشد. سپس از طریق سایت و شبکههای اجتماعی فعال خود به آن لینکدهی کنید(جهت دیده شدن بیشتر!).
از دیگر ابزارهای تولید محتوا در طراحی سایت آرایشگاهی ضبط صدا (پادکست) و اینفوگرافیک (انتقال مفاهیم از طریق تصاویر و نمودارها) است.
طراحی ریسپانسیو
با توجه به افزایش تعداد جستجوگران موبایلی، ضروریست تا طراحی وبسایت آرایشگاهی رسپانسیو باشد. در واقع باید به گونهای طراحی شود که بر روی دستگاههای موبایل و تبلیت نیز قابل اجرا باشد (به اصطلاح واکنشگرا باشد)
ارتباط با مشتری
تخصیص بخشی در طراحی سایت آرایشگاهی به ثبت نظر کاربران، تعامل کاربران با یکدیگر و امکان ثبت سوال و دریافت پاسخ، یکی از فاکتورهای تبدیل وبسایت شما به بهترین نسخه خود است.
منو
یک منوی مناسب و کامل که به درستی کاربر را به هدفش هدایت کند بسیار حائز اهمیت است و اکثراً شامل آیتمهای صفحات اصلی، خدمات، ثبت سفارش، دربارهی ما و… است.
در واقع طراحی منو و قرارگیری المانها باید به گونهای هوشمندانه باشد تا کاربر را به اهداف دلخواه شما نیز هدایت کند و منجر به تبدیل کاربر به مشتری شود.
هزینه طراحی سایت آرایشگاهی
با توجه به نکات ذکر شده در محتوا به اهمیت طراحی سایت برای کسب و کارتان پی بردهاید. یکی از دغدغههای صاحبین مشاغل در راهاندازی وبسایت هزینهها و تعرفههای متفاوت طراحی سایت است.
قیمت طراحی سایت آرایشگاهی به عوامل متعددی مانند: زبان برنامهنویسی، قالب طراحی، ویژگیها و آپشنهای درخواستی و … بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت ارایشگاهی میتوانید به صفحه هزینه طراحی سایت مراجعه کنید.
طراحی سایت آرایشگاهی با وبیرو (WEBIRO)
یکی از نکات مهم در راهاندازی یک وبسات حرفهای انتخاب یک آژانس طراحی سایت خوب است. ما به شما شرکت وبیرو (WEBIRO) را پیشنهاد میدهیم.
وبیرو (WEBIRO) با بیش از 19 سال سابقهی درخشان در زمینه طراحی و سئو سایت همواره در خدمت شما عزیزان است. از مزایای طراحی سایت با وبیرو (WEBIRO) میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
استاندارد بودن کدها
سئوپذیری وب سایت
بهترین قیمت با بالاترین کیفیت
تشکیل جلسات مشاوره رایگان
پشتیبانی قوی
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از متخصصین طراحی سایت میتوانید از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۰۸۹۴۴۰۴ (از طریق تلگرام و یا واتساپ) اقدام فرمائید. جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت به صفحه نمونه کار ها مراجعه کنید.